Monday, December 6, 2010

pergi.

in the name of Allah alMuqtadir,




bila tengok semua keluarga aku tergedik gedik (kecuali abah dengan ummi) pack baju semua untuk balik kampung, memang la aku sedih weh, sebab aku bukannya ikut balik sekali! kampung dahlah tempat terbaik aku yang memang BEST dan aku bangga sampai bila bila. argh memang kalau tak balik kampung, aku merasakan hati aku patah betul lah. hish, tapi dah takde guna aku nak pergi kejar diorang ikut balik kampung sekali, sebab dah jauh dah. lagipun kat JB ni, aku ada misi la wei.

ya, aku ada misi. ingat aku senang senang ke nak bagi diorang pergi dengan muka gedik (kecuali abah dengan ummi sekali lagi) tanpa bawak aku sekali? aku kena pergi kem tahfiz la kat sekolah. dan kem tahfiz bukannya satu dua tiga hari tapi sampai 14 hari la seh. haa, ingat main main ke aku kat JB ni, aku kena jadi orang tabah tau. dan kerna itu lah aku sedih betul, aku kena buat pengorbanan.

pengorbanan antara kebahagiaan dan kesengsaraan. okay,  bukanlah aku nak kata, kem tahfiz tu mendera aku sampai aku nyawa nyawa ikan jadinya. cuma DISIPLIN. ya disipilin tu yang buat aku sengsara sikit. mana ada laptop, mana ada tv, mana ada novel, mana ada masa lapang lagi! yang tinggal cuma, basuh baju, hafal hafal hafal, murajaah, dan semuanya tentulah akan pack. argh mungkin kalau kau yang dah terbiasa dengan semua hiburan itu akan gila kalau berada kat situasi aku. tapi takpe, aku dah biasa dan aku masih hidup sampai sekarang, alhamdulillah.

kau tau macam mana aku boleh hidup? haa sebab kem tahfiz banyak ajar aku perkara. walaupun setiap hari buat benda sama. tapi hari hari yang aku pernah aku lalui di kem tahfiz tak pernah sama. semuanya mesti ada memori sendiri yang tercipta. dan setiap kali kem tahfiz, secara jujurnya memang memori terindah la kan, dan aku sangat bahagia sebenarnya. sebab aku rasa lagi dekat dengan DIA. lagi dekat dengan kawan kawan, senior junior kerana DIA. sungguh benarlah yang ALLAH firmankan, dengan mengingati ALLAH, hati akan menjadi tenang. (arRa'd:28)

aku rasa bertuah betul. yelah, tak ramai manusia ada peluang macam aku. cuti ni, mana ada orang nak susunkan masa kecuali diri sendiri. tapi aku ni haa, ada yang dah susunkan. aku tinggal ikut je. dahlah masa yang disusun untuk aku tambah pahala je. hish kem tahfiz ni baik betul lah. aku patut sayang kem tahfiz sekarang. dan aku dah tak patut sedih, kerna aku tahu DIA dengan family, DIA lebih penting untuk aku hidup sampai syurgaNYA. :)


burtuQaly: salam ma'al hijrah buat semua! moga 1432H lebih baik daripada 1431H! JOM JADI BAIK! :D hmm, insyaALLAH lepas ni, kau dah takyah baca bebelan aku di blog ni untuk dua minggu, sebab aku kena pergi untuk masa depan yang lebih diredhai ALLAH. haa, kau tu. jangan buang masa, pergi buat benda baik cepat! okay, bye semua, bye blog. T_T

1 positive.:

+akufobia+ said...

(waving hand sambil buat muka serabai.)