Sunday, October 7, 2012

dekat.

dengan nama Allah yang menyusun waktu,

menghirup udara di sini. jumpa sahabat sahabat sefikrah. dengar syarah dalam arab. observe manusia sekeliling. ziarah macam macam tempat best. berbulatan gembira. skype dengan orang Malaysia. beli barang rumah. naik teksi, coaster, MPV. makan dalam dulang ramai ramai. jalan sorang sorang.

alhamdulillah. rupanya, aku dah sebulan di Irbid.

dan dalam waktu itulah, aku rasa bahagia. rasa tenang. rasa sayang. rasa rindu. rasa sedih. rasa susah. rasa nak marah. rasa stress. rasa nak menangis berbaldi baldi, semuanya aku rasa.

kalau nak cakap pasal menangis berbaldi. hmm tak taulah dah berapa banyak titis air mata yang jatuh di sini. baca nota cinta abah, bulatan gembira yang pertama, habis kelas kat jami'ah, ziarah maqam sahabat, ingatkan umi abah adik abang kakak sahabat sahabat kat Malaysia. ya Allah bumi ini telah menyaksikannya.

dan entah kenapa di sini, aku merasakan mati itu sangat dekat.

andai mati menjemputku dahulu, dan saat itu aku jauh dari keluarga, sahabat, dan orang orang yang aku cintai di Malaysia ... maafkan aku, halalkan segalanya, izinkan aku kembali kepadaNya bersama redha insani. moga di akhirnya Allah meredhai kita semua. :")


burtuQaly: sahaja aku mencintaiMu, Allahurabbi.