Monday, September 24, 2012

gembira.


dengan nama Allah yang memahami hati hambaNya,

bulatan gembira pertama di Irbid. pandang kanan pandang kiri. eh ... aku salah bulatan ke nih? diorang nih bukan calang calang orang. semua sangat haybat. aku je yang macam gajah tersesat.

"okeh. sekarang ni akak nak dengar apa target antunna sampai Jordan?"

diorang jawab, nak mantapkan bahasa arab. nak jadi individu muslim dengan muwasofat tarbiyah. nak grab segala ilmu. nak berjaya dengan cemerlang dunia akhirat. dan, bila sampai turn aku ...

"ana nak berubah menjadi lebih baik dari dulu. ye lah, kalau nak dibandingkan dengan korang semua, sebenarnya ana rasa kerdil sangat. macam tak layak duduk dalam ni." dengan air mata melimpah limpah dan suara nak taknak keluar, akhirnya aku berjaya habiskan ayat tuh dengan susah payah.

pendek cerita. sehinggalah, hujan yang lebat tu terbawa bersama istighfar sebelum tidur.

untuk semua dan aku sendiri, kadang kita rasa kerdil. rasa rendah sangat diri. rasa macam habuk je nak banding dengan orang lain. tapi sebenarnya kan, tu semuanya takde apa. lupakan, dan ingat matlamat hidup untuk Allah. akhirnya, akan senyum dan gembira. :)

burtuQaly: buat family, sahabat dan my future suami soleh (tetiba) em, tolong terima aku dan bimbing aku? kita sama sama ke syurga ye nanti? :")