Thursday, April 12, 2012

tercabar?!

in the name of Allah alMusawwir - The Shaper of Beauty.


kelakar kan? dulu kita kenal dia, budak gemuk, debab, makan burger comot sampai ke dahi. tapi, sekarang bila nampak dia, kurus, makan sopan santun je, kacak pulak tuh! pergh bukan setakat drop jaw, malahan mata juga turut membesar tengok perubahan 180degree tuh. hewhew. peluk menitik nitik? rasa tercabar kan?!

heh. tapi, adalah lebih baik jika kita rasa tercabar dengan ...

"ana banyak belajar dari kesilapan-kesilapan lepas . sangat banyak kesilapan lepas dan jahiliyyah yang ana sudah lakukan walaupun ana sedar itu suatu kesalahan ."

okeh, serius yang ni betul betul rasa tercabar. ingat senang ke nak sedar dosa sendiri dan sedar untuk berubah? huish. aku pernah melalui saat saat turning point tuh. seriesli, tak mudah. so sekarang, bila kita tengok budak nakal bersepah sepah, keep on husnuzhon. sebab jangan terkejut kalau one day dia berubah, kita pula yang tertinggal. huaaa ada rasa nak hantuk kepala kat dinding tak?

“setiap anak adam sering melakukan kesalahan dan sebaik-baik yang melakukan kesalahan ialah mereka yang sentiasa bertaubat.” ( Ibn Majah ) - woah sentap okeh!


burtuQaly: akhir akhir ni, iman batuk selsema sikit. mungkin sebab tak biasa dengan bi'ah kat rumah yang lain dengan kat Darul Wafa'. ya Allah, bimbinglah aku untuk memelihara imanku, selalu dekat denganMu.

2 positive.:

Anonymous said...

oh ya, semoga imannya semakin stabil dan juga sihat dari hari ke hari . PLKN perlukan orang-orang 'qawiy' macam enti . Jadi, get ready dari sekarang dengan segala persiapan itu

atqhamin said...

ameen! sedang cuba mencipta bi'ah yang sama time ada sahabat2 stam. hokeh insyaAllah. tapi PLKN tuh, cam tak berapa nak komfem la kan, heh.