Sunday, March 6, 2011

fillah.

in the name of ALLAH alMuqsit,

hai assalamualaikum semua. alhamdulillah, syukur seh UB dah habis dengan segala keperitannya. boleh lah aku bernafas elok sikit sekarang. hmm, intihanya UB boleh tahan lah. ada yang parah perit payah betul, tapi ada jugak yang boleh goyang kaki sikit. kira balance lah ecosystem UB kali ni. thanks to ALLAH.




eh aku ada terbaca satu hadis nabi nih. bunyinya;
[malaikat] [lelaki]
kamu hendak pergi ke mana? aku nak jumpa sahabatku kat desa ni. kau ada harapkan apa apa nikmat dunia tak daripadanya? tak, sesungguhnya aku hanya mencintainya kerana ALLAH. aku ialah malaikat yang diutus ALLAH. aku ingin mengkhabarkan padamu bahawa ALLAH mencintaimu sebagaimana kamu mencintai sahabatmu keranaNYA.
(insyaAllah sahih - hadis riwayat muslim)

pergh terbaik seh! aku like beribu. lagi bila aku dapat tau satu hadis qudsi nih; "cintaKU berhak untuk orang yang bercinta keranaKU" (hadis riwayat ahmad) :)

burtuQaly: aamacam? best kan bercinta kerana ALLAH? hah, kau bila lagi? jom. :D

3 positive.:

~chickenrice~ said...

Kalau lah bukan sebab perkahwinan melengkapkan agama, dan perkahwinan tu antara lelaki+perempuan, nescaya sahabat lah yang dipilih sebagai teman hidup selamanya.cewaah.

Haha.ada kaitan tak ?

atiqah amin said...

haha bolehlah. tapi macam kelakar tiba tiba ayat first pasal kahwin. yeah kawan memang terbaik! :D

+akufobia+ said...

jiwang dengan member.zzz.