Saturday, January 29, 2011

lemah.

in the name of Allah atTawwab,


entry ini beremosi. maaf kalau tak sesuai dengan jiwa kau.

muka nangis memang buruk, tapi perasaan dia best beb.


hari ni aku rasa sangat lemah sebab ditimpa suatu masalah yang subhanallah hebat, dan aku menangis. dalam tangisku, aku cuba pujuk hati untuk stop stop la nangis tu wei. tapi rupanya ada yang lebih memahami apa yang aku perlukan sebenarnya. 

"Dan jika Allah menimpakan suatu bencana kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tidak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan kepada siapa sahaja yang Dia kehendaki di antara hamba hambaNya. Dia Maha Pengampun Maha Penyayang." (Yunus:107)

saat aku lemah, aku cari alQuran untuk tenangkan diri. secara tak sengaja aku jumpa ayat tadi. sungguh, DIA telah memujukku dalam kesedihanku. terima kasih ALLAH. :)


burtuQaly: the world stops at the moment when women cry. woah, quote terbaik. like 1000 kali. perempuan perempuan ego sekalian (ehem, sila terasa), nangis bukan bererti lemah. cuba ikut macam naqibah aku kata; "kalau rasa nak nangis tu, jangan tahan, keluarkan je, insyaALLAH rasa tenang." hua. terbaik seh! :D

9 positive.:

+akufobia+ said...

atiqah bosan.haha.

atiqah amin said...

pergh tak terasa sangat la kan. bla ah. atiqah sebagai seorang perempuan, sukahati la nak emosi pun. hua. bla ah. bosan pun baca jugak boo abang.

Ma-E said...

k.tiqa..memang paling x terase ar bace.."permpuan ego" ea..x ble handle..:D

utrujah said...

nanges? why? why? why?

atiqah amin said...

mae; perempuan ego. memang ayat tu ditujukan untuk mae. (ehem sila terasa) pulak maksudnya penegasan ayat tu betul2 utk mae. hakhak.

kakak; barang orang hilang. huahua.

Ma-E said...

pergh..x pedih sangat la kan..hahaha..at least pernah gak jatuh dpn akak en(eih..ye ke??)wlupun bkn fce2fce..jadik le tu..ngah~

atiqah amin said...

eit, jatuh face2face dgn hp2hp lain lah! berapa kali mahu bilang neh?! kalau jatuh hp2hp tu mmg la byk kali. lalala. haha.

Ma-E said...

xdek..same jek tu..akak tu pon ape kurangnye..hekeleh..

atiqah amin said...

drop the subject. haha :P