Thursday, November 8, 2012

hujan.

Dengan nama Allah yang memahami,


Saat hujan jatuh menuruni.

________________________________

"Kau ada masalah ke?"
"Takde."

Mata berair.
Terus ditahan empangan itu.

"Aku ada untuk dengar."
"Aku kata takde la."

Sambil melangkah pergi.

________________________________

"Hmm. Kau betul ke ok?"
"Mestilah ok."

Senyum diukir.

"Aku nampak mata kau. Mata sedih."

________________________________

Dari belakang, menyentuh bahu.

"Kau kenapa?"
"Kenapa? Aku ok je."

"Ha, tengok tu. Kau suka simpan masalah."
"Takde bende la."

"Kalau ada benda nak share, bagitau."

________________________________

"Ada apa apa jadi ke?"
"Takde apa."

"Lepas ni exam. Janganlah gini."

Tisu dihulurkan.

________________________________

"Kalau tak ok, bagitau aku."
"Apende pulak."

"Aku tau kau tak ok."

Senyap.

"Bukan selalu nampak kau senyap camni."

________________________________


Kadang kadang for no reason pun boleh tetiba jadi 'tak ok'.

Tengok balik hati.
Siapa punya? Itu Allah yang punya.

Dia mesti lebih tahu dan paling tahu untuk meng'ok'kan yang 'tak ok'.
So, simpel je sebenarnya. Back to Allah.


burtuQaly: Aku ada ramai sahabat osem yang sangat caring.
Tapi bagiku, cukuplah Dia menjadi pendengar setia. :")