Friday, November 5, 2010

demam.

in the name of Allah alMu'ied,

after a hurricane comes a rainbow :)

malam paper physics, aku baca buku. tapi asyik bersin, selsema, lepastu rasa nak demam dan pening kepala sangatsangat. esoknya, memang dah sah aku demam. sebelum paper, doa aku cuma satu, "ya ALLAH, aku mohon kasih ENGKAU, kau redakanlah demam aku ni, aku ingin berfikir dengan baik dan menjawab dengan baik, bantu aku ALLAH."

dan seharian paper physics, aku menjawab sambil meletakkan kepala atas meja, sebab berat sangat kepala. soalan dahlah serius susah weh. adehh, moga tak fail je. bila kawan aku tengok masam macam apa je aku ni, then dia suruh aku takyah datang sekolah esoknya, ambil chemistry hari lain. aku pun macam okayokay yeyekan aje sebab diorang kata badan aku sangat panas hari tu. tapi muna bagi aku tips kesihatan, dia tau aku ni jenis takmakan ubat, lepastu dia suruh aku makan madu dan tidur awal.

dan aku ikut nasihat muna. esoknya, paper chemistry, aku datang sekolah. tanpa demam. tapi okaylah ada batuk dan selsema sikit je. aku pun taktau macam mana boleh sihat demam secara drastik padahal semalam mata berair je tahan demam. alhamdulillah. ALLAH kabulkan doa aku walaupun lambat sikit. mungkin ALLAH nak suruh aku bersyukur dengan nikmat sihat masa aku jawab paper physics sebab aku ni takpernah demam masa exam sebenarnya. ALLAH nak bagi aku pengalaman.

memang benarlah, nikmat yang sering dilupakan manusia; sihat. moga ALLAH, jadikan aku dalam kalangan orang yang bersyukur. dan kita samasama supaya tak lupa diri. take care.

credits; thanks abah, ummi, muna, nashrah, awatif, fitriyyah, raihan dll for be someone who cares :)

burtuQaly: paper semakin tingal sikit. 5paper; BIOLOGI dan BAT! kuatkuat. agenda terdekat lepas exam, KEM QIYADAH semasa sekolah! teruja untuk tahu apa aktiviti selama 3hari yang akan dibuat. lama tu wei.

7 positive.:

hidayah zulkharnain. said...

tapi dah kurang terujanya bila kena bayar RM60. arghh.

atiqah amin said...

hahahaa agak lahhh. tapi standard au sebenarnya. 3hari kan.

hidayah zulkharnain. said...

tapi tapi tapi err. aaa. fine. haha.

--- said...

hehe. segan jadinya.

ye..sihat memang orang selalu lupa. bila dah sakit,mengeluh. huhu.

KEM QIYADAH!
sangat teruja dan takut sikit nak pergi.haha.

atiqah amin said...

poyo lah fitriyyah, sejak bila tau malu sehh, haha kem qiyadah! mesti banyak kena cakap kan. agak ah scary wei.

Sayaa said...

aah . ana suka dgn entinye link utk ke comment nih . POSITIVE . semoga enti dan semua org di luar sana sentiasa be positive . sentiase pikir positive . (:

atiqah amin said...

err sayaa pelik. biasa je kot. tapi takpe, alhamdulillah lah yang biasa boleh memberi kesan luar biasa. yeah think positive :D