Tuesday, October 19, 2010

tunduk.

in the name of Allah alHameed,

perempuan punya tarikan. lelaki juga punya tarikan. lalu, adakah kerana tarikan yang Allah kurniakan. kita punya alasan untuk saling memandang yang diharamkan?

katakanlah pada orangorang mukmin itu untuk menundukkan pandangan mereka. (anNur:30)
peliharalah mata, tundukkanlah pandangan kerna syaitan akan mengambil kesempatan. ketahuilah, dari mata turun ke hati. jangan hanya kerana pandangan si dia, kita melakukan zina hati.

burtuQaly: aku manusia. kau juga manusia. kita samasama manusia yang ada nafsu melihat yang bukan muhrim. tetapi, apabila difikirkan, adakah kita cuba untuk mengawal nafsu memandang si dia atau menganggapnya hanya pandangan biasa?

5 positive.:

~chickenrice~ said...

aha, adaptasi dari FB ni. likelikelikelike. print, tampal kat kelas dia. biar bengang banyak.

atiqah amin said...

kalau kat fb di takboleh baca. jadi harapnya dia bukak lahh blog kerdil ni haha!

littlethumb said...

atiqah ada stalker! yeay! haha... :D tak.. bukan gembira sebab tu...

ツhʋƨиα ツ said...

eh(?) haha yeayeayea harap2 dia bukak! *ttibe smpuk.tak bgus2 :P
*mmg kes mcmni slalu kan. nk tegur dpan2 pun mcm tak reti nk mula. kang kata mensibuk tepi kain 4meter ~.~

kak tiqah, mcm org first. likeLIKElike byk kali :)
*eh byk tiru org first. tak bgus2 :P

usna kan, jenis mmg takut&malu laki huhuhu. smpai nk ckap bnde pnting pun malu smpai suruh kwn yg ckpkan. mybe sbb tkde sbling laki kot :) tk bgus jgak tp ada la bgus jgak haha. kak tiwah rasa? kdg2 mcm pelik dgn diri sndiri ekekek :P

atiqah amin said...

zaynab; cess. stalker jahat dan menakutkan oke. habis gembira sebab apa sehh zaynab.

husna; haha memang sangat berdoa dia bukak blog ni. haish dah nama pon laki, perempuan nak tegur mestilah malu. sebabtu tegur secara umum. laki memang patut ditakuti haha. tapi kena belajar cakap dengan laki walau apa cara, sebab nanti dah keluar sekolah, gerenti akan bercakap dengan diorang kan. tapi bukan cari kesempatan untuk berbual dengan laki, cuma kalau dah benda penting, mesti kena cakap jugak an. goodluck haha :D