Monday, October 11, 2010

hidup.

in the name of Allah alMateen,


pendakian gunung arong mengajar manusia.

alhamdulillah. kerna hidup ini indah. dilimpahi dengan rahmah. rupanya aku masih hidup lagi lepas 3 hari camping di teluk gorek, mersing. dan aku bersyukur. sesungguhnya tiada kesimpulan lain yang aku boleh buat melainkan batch13 memang BEST! :D

sebab dah buat kesimpulan mukhayyam, jadi aku nak cerita lepas aku mukhayyam.
alkisahnya, on the way balik rumah, aku ternampak sorang budak lelaki umur 5-6 tahun lebih kurang. dia naik basikal. dia terjumpa bola. "hmm, macam mana nak naik basikal sambil pegang bola?" dia berfikir. "nak bawak bola, tapi kena pegang handle basikal pulak" dan akhirnya, dia membuat keputusan. DIA MASUKKAN BOLA DALAM BAJU macam perempuan mengandung! dan kayuh basikal dengan muka bahagia.
okay. memang cerita ni simple. tapi serius perasaan aku sangat kagum lepas tengok budak tu. sangat bijak. memang ALLAH dah aturkan dunia ni untuk kita mentafsir supaya jadi pengajaran untuk diri sendiri. jadi, sangat rugi kalau kau tengok satu perkara tanpa kau berfikir apa yang tersirat disebaliknya.

0 positive.: