Sunday, February 7, 2010

lemah.

in the name of Allah al'Adl,




sejak hidup sebagai seorang form4. kengantukan jelas terserlah dalam kelas. ketersenggukan sudah menjadi rutin. sedang aku form3, jarangjarang untuk mendapati aku begitu. hidup sebagai form4 memang begitukah?

physics. biology. chemistry. aku memang ditakdirkan mengantuk waktu itu ke? maaf.
add maths. mathsmod. complicatednya dia sampai setiap kali soalan aku tengok example. maaf.

sekarang aku dalam misi mengislah diri. pastinya ke lebih baik. tidak mengantuk dan tersengguk, siap homeworks tepat masa. tidak bertangguh kerja sampingan. dan lepas dari itu, aku kena laksanakan visi aku pulak. excellent in all subjects, amanah dalam bekerja.

mohon doa yang terbaik dari kalian. kerna mungkin dalam doaku ada lemah. yang aku sendiri kadangkala taksedar. aku dan kamu, yakinlah janji Allah; "berdoalah kepadaKu, nescaya akan Ku perkenankan.". dan aku yakin juga suatu perkara; "dan siapa yang menempuh suatu jalan untuk mencari ilmu, Allah permudahkan jalan buatnya ke syurga." (riwayatMUSLIM)

aku ingin ke syurga. dan aku tahu jalan menujunya bukan mudah. maka, aku ingin mendapatkan ilmu, agar Allah permudahkan jalanku menujunya :)

burtuQaly: ON: homeworks mode. Rabbi Yassir Wala Tu'assir! moga amal ini aku ikhlas kernaNya, biar diterima.

6 positive.:

utrujah said...

jiddiyah ya ukhti. kekuatan dari sisi Allah pasti tiba dengan kesungguhan yang sebenar2nya.

rileks je la. sume tu cm science je. cuma dah pecah2. tu yang best. biology tak susah (ni hapal je). chemistry susah sikit. physics pun sama. math mod and addmath ialah kelas yang menyeronokkan!

hargai masa f4 mu, kerana ia sangat menyeronokkan dari cuma tidur wa ngantuk2.get some sweets in ur pocket (kismis in advance klu ada) wat makan dikala serangan ngantuk mula bermaharajalela. jiddiyyah3x.

kerana apa yang kita lakukan bukan cuma untuk amal kita dengan Allah. tp juga kerana untuk membangkitkan ummah yang ketiduran!kita bertatihkan, untuk kecintaan untuk Allah dan ummah ini? maka tiada jalan lain melainkan lalui lah jalan ini dengan sabar, wa ikhlas. jalan ini panjang, dan tak mudah..inilah jalan kita...

doaku untukkmu.
kerana kita ingin menjadi seperti saidatina aisyah yang gilakan ilmu,
kerana kita ingin menjadi seperti rabiatul adawiyah yang gilakan cinta rabbNya
dan kerana kita ingin menjadi antara mata rantai dakwah yang menyambung penyebaran risalah ini. ameen

burtuQaly said...

wahh, banyak sungguh kakak membel ye di sini.

tak, subjek tulen takpernah BEST. haha. nak benti sekolah, kawen terus boleh haha.

~chickenrice~ said...

haha.ustaz shukri kata,malas belajar,ambil je STPM=Sijil Tunggu Pinangan Malaysia.berminat?

nQarirah. said...

ehh hidayah! kte berminaaaat sangat! hahaha.

cehh, terover pulak ;DDD

utrujah said...

jika yang kita dapatkan ialah perkara yang kita tak sukai,

maka sukailah perkara yang telah kita dapatkan.

maka nikmat tuhanmu yang manakah yang kau dustakan?

renungan kecil untuk selalu difikirkan:) peace

Anonymous said...

kite pn kdg2 rse cm awk rse tqah..
rse putos smgt..
rndu k0rg sumeee.. :D

-athirahsukimi-