Friday, February 19, 2010

always there.

in the name of Allah alLatheef,
now, presenting always be there by maher zain;

If you ask me about love
And what i know about it
My answer would be
It’s everything about Allah

"orangorang yang beriman itu sangat cinta kepada Allah." (alBaqarah:165)
satu persoalan, cukup yakinkah kita beriman? kalau soalan "awak paling sayang siapa?" pun masih nak bagi jawapan, "mak kita dulu baru bapak kita". kerna rukun iman yang pertama itu beriman kepada Allah, maka itulah iman. bukan beriman kepada mak baru bapak. salah. pergi ingat balik lagu 'satusatu saya sayang Allah'. sila tadabbur lagu itu :)

The pure love, to our souls
The creator of you and me,the heaven and whole universe
The one that made us whole and free
The guardian of HIS true believers

"sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya (dan berkelengkapan sesuai dengan keadaannya)." (atTin:4)
ya, Allah yang jadikan kita, bukan makbapak kita. mereka tiada apa nak dibanding dengan Allah yang kuasaNya superPOWER. kita? lagilah jauh, kerdil. kalau dah Allah yang jadikan kita ni ada hidung penyek, mata sepet, jari pendek, takkan mahu dustakan lagi? bukankah yang Allah ciptakan itu TERBAIK? ingat, tak semua yang kita suka, baik untuk kita. dan tak semua yang kita benci, takbaik untuk kita. Allah tak jahat lah. kita ni je yang taktau nak bersyukur. "aku nak pipi aku mesti naik macam gunung everest, ni, tahilalat besar gedabak ni, buang lagi bagus." tolonglah, bersyukur!

So when the time is hard
There’s no way to turn
As HE promise HE will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Coz, as HE promise HE will always be there
HE’s always watching us, guiding us

"bukankah Allah cukup untuk mengawal dan melindungi hambaNya (yang bertakwa)?" (azZumar:36)
"takpe, budakbudak kat sekolah takde sape yang tau aku chat dengan banin". memang taktau. tapi, jangan pernah anggap Allah manusia. Allah Tuhan. Dia tengoklah apa kita buat. Dia tahu apa kita sembunyikan. ya. walau sebesar zarah. kerna dengan ketelitian yang hanya Allah ada, maka dengan itu, hanya Dia yang boleh melindungi kita. perlindungan yang pelbagai. dari fitnah, dari syaitan dll. begitukan? sudah, sekarang kerja kita hanya perlu yakin. ya, CONFIDENT!


So when you lose your way
To Allah you should turn
As HE promise HE will always be there.


burtuQaly: cepat pergi download lagu maherzain! he only sings beautiful songs.
*peringatan buat diri sendiri dan juga semua. moga mendapat manfaat :)*

2 positive.:

~chickenrice~ said...

yang ni da dengar.rewing dekat 10 kali.bukan sebab sedap kot.tapi cuba mencari kesedapan untuk lebih menghayati makna yang tersirat.aa.+akhirnya,lebih suka lyric dia,daripada lagu.haha.

utrujah said...

amboi. ni mana lg penting ni? tadabbur ayat2 yang dihafal ke tadabbur lagu maher zain?

btw, enjoy the beauty of the lyric and the song. kutip saja hikmah untuk mengenal Allah dari mana pun! dan kita akan berjumpa Allah di mana pun. kerana DIA, sangat dekat..dan juga memerhati kita sekarang..