Saturday, December 12, 2009

ikhlas.

in the name of Allah alBasith,

"jujurlah ana cakap, ana tak ikhlas langsung baca Quran."
(confession spontan+jujur seorang banin; direcord waktu kelas hafazan selepas PMR)


kerna kejujurannya; aku termenung memikirkan, adakah aku sudah cukup ikhlas untuk berdamping dengan alQuran. ikhlaskah? aku tak tahu. yang aku tahu, aku datang sekolah terus masuk kelas, bila sampai masa, kami akan menghafal. kerna aku anggapnya rutin, benarkah aku betulbetul punya perasaan ingin menghafal itu?

ya Allah, aku mohon agar dikurniakan hati yang ikhlas kernaMu;
kerna aku tahu, ikhlas itu satu syarat sesuatu perkara baik itu diterima amalannya. kan?

now, i'm saying goodbye for two weeks kemtahfiz;
mohon doa kalian agar aku terus thabat. aku tidak ingin melepaskan peluang menjadi yang terbaik;
kerna orang yang terbaik adalah yang belajar alQuran dan mengajarkannya kepada orang lain. (alBukhari)

daripada Abu Musa alAsy'ari RA katanya; sabda Rasulullah SAW: "...seseorang yang beriman yang membaca alQuran laksana buah utrujah, baunya harum dan rasanya lazat..." (bukhari dan muslim)

burtuQaly: memorikemtahfiz08; aku rindu, kawan!

2 positive.:

keretasorong said...

ya Allah beriku kekuatan...!!!!

nice post, ringkas n menarik, colourfull...

^_^

utrujah said...

to keretasorong:
eh, wat pe kt sini?

to tqah:
moga diberi kekuatan dan keikhlasan untuk membawa alQuran dalam hatimu:)
woh..jeles wo.. kerana pada masa ku, tak ada kesempatan2 besar seperti kamu