Friday, September 27, 2013

danke.

bismillahirrahmanirrahim,



lebih sebulan dah.
macam macam berlaku.

akhir ramadhan.
pindah rumah.
aidilfitri 1434H.
cuti panjang.
mentor-mentee.
1909.
MTS bebudak.
sekolah bukak.

---

alhamdulillah 'ala kulli hal.
wa astaghfirullah 'ala kulli zanbi.

dalam fatrah itu,
macam macam perasan,
yang ada dalam jiwa.

dan akhirnya,
yang mampu aku ekspresikan.
cumalah senyuman.

dan,
air mata berseorangan.

orang kata,
"ceritakanlah apa."

geleng.
"aku ok je la."

bukan berlagak bagus.
bukan jugak bajet poyo.
aku yang memang hidup camni.

cukup begitu.
aku sudah bahagia.

tapi masalahnya,
orang ingat aku ni sebaliknya.

aku anggap,
mungkin mereka lupa,
bahawa bahagia itu subjektif.

---

terima kasih pada semua,
yang terlibat dalam cerita aku.

aku kira,
ini sebenarnya sangat berharga.
bahkan, sangat sangat!

perasaan aku dalam setiap yang terjadi,
mungkin takkan terulang lagi.

maka,
kerana wujudnya kalian,
dan cerita yang dibawa,

aku hargai.

---

status semasa,
aku sedang bahagia.

tak lama dah!

aku mahu jaga hati elok elok.
bersih basuh sabunkan dia.

nanti tak malu.
boleh bawak kat Allah,
dan persembahkan hati yang cantik.

aku perlu segera!
agar Dia redha dengan aku.

(20:84)

senyum sampai koyak.
lap ayaq mata.
terus berhammasah pemuda! :)

3 positive.:

kak ali said...

aku rindu ciretera kita
terima kasih kerana menjadi salah satu warna :)

siraj said...

jangan lupa bawa aku bersama.

Atiqah Aminuddin said...

kak ali,
terima kasih jugak. bahkan sangat~~~ atas sentapan yang comelzzz semua! :D hewww.

kak nisak,
jangan lupa pimpin aku~~~